Trött, less och jävligt irreterad

Nu är jag så trött och less på allt här, väder med evigt blåst och regn. En karl som är trögare än en mulvad. För o inte prata om hur jävla dumt han resonerar, vi har en hund som jag alltid får gå ut med, ge mat och se till att han har vatten om jag inte jobbar. I kväll hade vi båda jobba långa pass och jag var genomfryssen och blöt så jag sa redan innan vi slutat på våra respektive jobb att jag inte tänkte ta ett steg utanför dörren mer i dag och att han fick rasta hunden. MM, tror ni att han brydde sig då? Inte mycke han tog inte reda på om han fått mat inte om o när han varit ut eller vad han gjort då. Det fick jag göra, sen sa jag till han att han har bara kissa så han måste nog ut och det var 3 tim sen. Svaret var bara för mycket, ingen ska säga åt mig när jag ska göra något! Men hallå det är en hund som inte kan säga när han är nödig, man måste ut med dom och man måste lära sig läsa av deras kroppsspråk.Ne inte min sambo, utan när det passar honom då. Han ska fan inte ha djur för han kan inte något om djur och han vet inte djurens bästa.Är inte första gången vi har diskutera det med djur.Sen så blev han sur för att jag klagar på vädret som är ett jävla skit väder och det är ofta ett jävla skit väder här nere. Men då får man inte säga det för då klagar man , undra om man klagar när man säger att det är bra också? Jag vill bara ta den stackars hunden med mig och åka hem till Uppsala, tyvärr är han inte min utan min sambos och när jag flyttat här i från kommer den hunden aldrig mer få gå lång promenader för att det är man för slöa för och så säger man att en schäffer inte behöver det uten dom blir som man gör dom, så om han bara får gå i diket utanför så räcker det för han behöver inte mer enligt min sambo. Han behöver inte springa av sig, jobba med huvudet och kroppen för att må bra tror min sambo.Sen undrar han varför han biter sönder saker om han inte fått vara ut på långpromenader i skogen och sprungit sig trött? Tröga stackare säger jag bara. du ska inte ha hund.

kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0