Vad gör jag allt detta för????

Fattar inte själv varför i hela fridens namn jag ställer upp på allt när det gäller barn och förra fruar. Allt började i Maj förra året igentligen i och med att man sambos ena dotter flyttade till oss för att hans förra fru inte längre ville ha med dottern och göra (ja ni läste rätt), tjejen är var en då 16 åring med allt vad det innebär.Alla barnen i den familjen har total avsaknad av uppfostran så kallad fri uppfostran vilken nu gör sig påmind på alla sätt alla barn utom ett är soc inblandad i.Men dottern i alla fall flyttade till oss allt gick jätte bra för första gången under hennes 16 åriga liv skötte hon skolan, jag satt med henne på kvällarna och hjälpte henne med läxor, körde henne till stallet och försökte finnas eftersom hon aldrig tidigare upplevt att det finns vuxna som bryr sig. Detta störde tydligen mamman eftersom jäntan på kort tid gjort stora framsteg och skolan gav henne massor av beröm,  hon var inte längre ute och drev på kvällar osv. Alla barn har en halv bror som dom träffat ca 3 ggr i sitt liv var av det var över 5 år sedan sisit. Han är inte an person man önskar att barnen ska se upp till då han har många problem och har/är kriminell, honom tar man ned hit bara så en då,och allt brakar lös för tjejen som har en del problem och är otroligt lätt ledd. Hon började rymma hem ifrån, gick inte till skolan för att få vara med sin halv bror och allt med den goda moderns vetskap även mormoderns vetskap.När hon fick utegångsförbud och skulle upp på sitt rum en av gångerna så ifråga satte modern bestrafning och tyckte att det var väl inget. Min sambo bad sin förra fru och svärmor att låta bli att lägga sig i fick till svar att dom gjorde som dom ville osv. Det slutade med att modern skulle anmäla mig för misshandel av dottern som hon några månader tidigare hade sagt att hon inte ville veta av längre.Och detta baserat på att jag tog tag i henne för att hon skulle gå upp på sitt rum. Sen har det avlöst problem efter problem, det kommer fram det ena efter det andra, nu har vi den ena sonen boende här, en av dom andra sönerna som är gammal nog att snart gå upp i gymnasiet har jag upptäckt inte kan läsa,skriva eller räkna kan inte ens klockan.Så nu har jag min dumma nöt tagit eget inseativ till att ta hem killen 2 ggr i veckan för att göra en massa extra uppgifter så att han inte blir annalfabet. Mamman gör inte ett dugg med barnen, ingen hjälp med läxor, låter dom löpa vind för våg, dom snattar och tar av kommpisar saker, dom åker dit, men hon sitter fortfarande på sitt arsle (ursäkta och gör inte ett dugg för sina barn utan hon lutar sig tillbaks och låter det gå åt helvete för dom alla. Nu bor två på fosterhem och dom andra har soc ögonen på eftersom skola och grannar även affärer där dom tar gör anmälan. Men varför jag gör allt detta kan man undra för jag får bara skit från moder och mormoder!!!!!!!!!!!! Helt otroligt när ingen av dessa kvinnor är kappabla till och uppfostra och ta hand om barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0